12 februari 2012

Chipotle and bananacake

 Till sen lunch idag blev det något som jag kastade ihop av de ingredienserna som fanns här hemma. Nämligen chipotle! Då vi bodde i USA åt vi på Chipotle Mexican Grill lite för ofta för att det var så himmelskt gott. Min favorit var burrito bowl med ris, kyckling, bönor, sallad, ost och guacamole. Och det absolut viktigaste var deras Tabasco Chipotle sås. Allt det där blandar i en röra då- låter lite otäckt men det är så gott! Så idag blev det ganska nära min favoriträtt och vi grävde fram Tabascon som stått bortglömd i skåpet. Såsen har jag bara har sett i affärer i USA och Thailand hittills men månne inte vanlig tabasco går lika bra om ni vill prova:) 


Och till efterrätt blev det mumsig banankaka som mamma igår bakat för min namsdgag. Skvätte på med lite vegetabilisk vaniljsås som faktiskt är ganska god- den är mycket tjockare än vanliga vaniljsåser och man skulle nästan kunna äta den rakt från burken:)

4 kommentarer:

  1. Nam,Parempaa varmaan vaniljakastikkeen kanssa:)

    SvaraRadera
  2. Glad namnsdag i efterskotttttt t.ronu. <3<3<3<3

    SvaraRadera
  3. Tabasco chipotle finns i kampens matbutik :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pojkvännen typ jublade då han fick höra detdär:D Hittills har vi sparat på det vi har och därmed också glömt bort att vi har en flaska. Men nu skall vi garanterat bli storkonsumenter av tabasco chipotle! Tusen tack för tipset:)

      Radera