7 februari 2012

La Bibliothèque

Om jag hade ett eget hus skulle jag utan tvekan ägna ett rum till bara böcker, tidningar och bra musik. För tillfälet äger jag sex stycken böcker. I shit you not. Måste börja samla på eftersom vad är ett bibliotek utan böcker?  Böckerna skall gärna vara nya och gamla, färglösa och färggranna, i strikt ordning eller i ett ordningsfullt totalkaos. Taket i biblioteket skall vara högt, golvet skall upptas av en enorm matta, ljus skall få strömma in och vid fönstren skall det hänga några riktigt flådiga gardiner. Där skulle jag ligga i en på tok för mjuk divan eller soffa omringad av hundratals böcker och lyssna på den här.






 Alla bilder från pinterest.com

4 kommentarer:

  1. Borde inte bloggen heta "Strävan efter det perfekta Hemmet" och inte "Strävan efter det perfekta livet"? t. Ronu.

    SvaraRadera
  2. Vi måste köpe fler bokhyllor för att få balans i vårt vardagsrum när vi flyttade till vår nya lägenhet. Problemet är bara att vi har böcker för en... Så nu är den lite tom. Fast jag har gjort mitt bästa med att fylla den med foton, aaltovas och tidningshögar. I väntan på att böckerna tredubblar sig alltså :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är fint att fylla bokhyllor med annat än böcker också, som på bilderna där de har vaser, kuddar, tavlor och what not. Det gör bokhyllorna personliga:)

      Radera