13 november 2011

Pyssel

Har just kommit på den perfekta julklapps idén som jag tänker börja pyssla med så snabbt som jag skaffat mig allt material. Det är något som kan ges till vem som helst och jag tror det blir dunderlyckat! Förra året var jag inne på att trycka kuddfodral och kökshanddukar till julklapp och de blev alla fina fastän det krävde väldigt mycket tålamod och några huvudvärkar.

Här är några kuddar jag har hemma som jag själv tryckt på vita linnefodral från Ikea. Älskar faktist dem ännu också och tror att ja måste trycka några fler snart:)


Jag tryckte mina kuddar på följande sätt. Jag letade fram eller gjorde själv på datorn någon text, ett mönster eller en bild och printade ut den i den storleken som den skall vara på kudden. Sedan ritade jag figuren igenom på ett plastark och klippte ut. Ni förstår att bokstäver och små krumelurer är inte så easy peasy att klippa och alla misstag syns på kudden då det trycks. Så man skall vara riktigt noggrann och helst låta över klippandet åt sin snälla syster. Sedan limmade jag fast plastet på kudden, satte ett tidningspappersark inuti kudden för att undvika att färgen kommer igenom (glömde göra det på en kudde, resultatet blev inte så snyggt) och tryckte med textilfärg med en svamp och drog loss plastet. Låt torka och voilá där har ni unika handgjorda kuddar!

1 kommentar: