11 november 2011

Lila som Lavendel

Tycker att det är tid att hämta lite höststämning till vardagsrummet här hemma. Har fått för mig att det skall vara en fin nyans av lila som skall få flytta in hos oss i små doser. Tänker kuddar, ljus och blommor.  Fantastisk accentfärg vars idé härstammar från min kärlek för lavendel. Fick nämligen höra att jag verkligen saknar fler levande ljus så det måste ju ta och fixas på tvären och då kör vi nog med lila ljus och kanske några fina ljusstakar i silver tycker jag! Kuddarna funderar jag på att sy själv om jag skulle hitta några riktigt fina tyger. Malenami har nog hittat de perfekta lila kuddarna hos Tine K.

När jag ser den här bilden vill jag nästan ha lila gardiner också. Men 3 meter lila gardin kanske ändå skulle vara för mycket i vårt vardagsrum.
En intressant blandning av flera olika nyanser av lila. Jag går  nog den säkrare vägen och skippar lila väggar åtminstone.
Är inte stämningen i sovrummet så varm och god att man gärna skulle hoppa mitt ibland kuddarna och orsaka en riktig röra och sedan tuppa av? Så kunde jag ha det, förutom att jag nog skulle skippa tapeten och den där vägg dekorationen. Sängen är ju att dö för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar