17 november 2011

Drömhuset


Jag vet inte riktigt hur jag skall formulera mig för just nu känner jag att jag inte finner några ord. Man blir ju ofta tillfrågad vad man skulle göra om man vann på lotto. Fallet är att jag nu vet vad jag skulle göra om jag vann. Nämligen köpa det finaste huset jag någonsin sett! Absolut garanterat bombsäkert!

Hittade mig själv på Skeppsholmens Fastighetsmäkleri och kollade in villor i Malmö av någon konstig anledning och hittade den perfekta utanför Ystad. Väldigt obekanta områden för mig, men finner man sitt drömhus är man kanske klar att göra en liten lifechange. Okej, allra helst hade jag tagit en overkligt stor lyftkran och flyttat huset till Finland, eller till Franska rivieran. Men det går väl inte sådär bara.

I alla fall, villan, helt för många kvadratmetrar, nämligen över 1000 sammalagt med huvubyggnaden, gästhuset med två skilda lägenheter och en enorm länga som står tom. Jag tänker studio för pyssel och måleri och kanske en liten eller lite större inredningsaffär. Perfekt alltså! Men tänk vad mycket att inreda! Skulle nog gärna ta en stor del av de vackra antikmöblerna som de nuvarande ägarna har om vi nu säger att jag vann på lotto då. Ja alltså, det skulle ju vara rena drömmen det här huset eller slottet eller vad vi nu skall kalla det.

Nämen kolla in det så förstår ni vad jag talar om:

Finare trappa får man leta efter. Och ser jag rätt så är det bokstaven B i dekorationerna i räcket. Gjort för mig? Detta är en sign. Måste ju vara! Stolen tar jag också väldigt gärna.
Älskar köket och kontrasten mot det så kala vita med tegel och svart. Den burna balken är perfekt just där.

Hur fint är inte taket i vardagsrummet! Och spisen är absoluta favoriten. Gillar dem exakt sådär. Och jo tack till Howard sofforna!
Drömbadrummet? Älskar balkarna och färgkontrasterna. Och vilken soffa, igen.

Den perfekta franska balkongen och skulle gärna behålla möblerna också. Soffan är to die for! Och det här är gäststugan förresten. Den skulle säkert räcka bättre än väl för mig!

Längan som skulle vara perfekt som pysselstudio,biosal eller att ha hästar i. You name it! Men enorm är den.
Mera bilder kan ni se på här hos mäklaren därifrån bilderna är tagna.

Som tur är det lördag snart eftersom jag ju bara måste lotta för att ha en chans att komma ens lite närmare det här drömhuset. Ni förstår säkert. Och om jag vinner ordnar jag en enorm fest i längan och alla ni är bjudna:)

3 kommentarer:

  1. oiiiiiiiiiiiiii nej dromhus!!!!!!!!!!!!! t sisko

    SvaraRadera
  2. Guuuud så fint, och STORT!! Skulle nog när som helst flytta dit....Nu med det samma!!

    SvaraRadera