18 september 2012

Vid hamnen i Monaco




Klänning-Zara, Skor-Ilse Jacobsen, Väska-Longchamp


Det måste nog vara i Monaco som de snyggaste båtarna i världen finns. På onsdag är det Monaco Yacht Show som gäller här. Då kommer hamnen att fyllas av helt obegripligt stora och flådiga båtar. 
Får se om vi går på shown, biljetterna är  nämligen svindyra om man jämför med andra yacht shows jag varit på. I Miami och Fort Lauderdale med en av de största utställningarna var tex gratis för allmänheten. Den största båten jag varit ombord var just i Fort Lauderdale, 160 fots Christensen M/Y Odessa
Den var helt sanslöst snygg med så många våningar och rum så jag tappade bort mig flera gånger, enormt vardagsrum med en akvarievägg och hur än jag försöker så kan jag inte förstå att någon kan äga en sådan. 
Tänk att ordna kalas på en sådan liksom!
Så kanske kan det vara värt det, att gå på Monaco yacht show, för dit kommer nästan dubbelt större båtar, eller fartyg kallas de nog i den storleken. Oh my!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar