9 september 2012

Båtliv i skärgården












De sista veckorna i Finland blev det mycket båtande och skärgårdshäng just eftersom det är det jag saknar nästan mest här nu. Det finns ju  inte mycket som vinner att åka båt en het sommardag i skärgården. 
Så en dag åkte vi egen båt in till stan och bytte till vår familjebekantas lite större båt. Vi plockade upp människor lite här och där i stan och åkte mot Kyrkslätt. Jag som älskar att köra båt ville ju prova hur det är att köra en så stor båt så jag fick prova och så blev det så att jag körde närmare halva vägen till Kyrkslätt för det inte riktigt gick att få mig bort från kaptenens plats förrän vi skulle landa. 
Så åkte vi vattenskoter, satt på båten i solnedgången, åt middag, badade bastu och fortsatte ännu vidare till stan på natten. Nästa dag kom jag med den riktiga kaptenen för att hämta båten och då vi efter en liten kräftskiva körde hem var det redan kolsvart ute. Känner nog till vattnen jätte bra men då man inte såg något alls blev det lite knepigare. Men bra gick det och vi hittade säkert hem. 
Usch fy vad skönt det skulle vara med en stor båt. Har alltid tänkt att jag nog skulle kunna bo på en båt. 
 Att ha bästa havsutsikten från morgon till kväll slår ju det mesta!

2 kommentarer:

  1. Voi kun ihania kuvia :) Olisi kyllä huippua päästä purjehtimaan tai edes satamaan veneelle istumaan!

    Hupsista en ole kerinnyt täällä piipahtamaan sitten kesän :)

    Aurinkoista sunnuntaita!

    Satu
    Indie by heart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos:) Täällä Ranskassa sitä haluaisi veneelle ihan vaan siitä syystä, että maissa on niin mielettömän kuuma nyt!
      Täällä ei olekaan nyt hirveästi tapahtunut, kun olin melkein kuukauden katkolla. Mutta hauska että löysit takaisin tänne:))

      Radera