14 september 2012

Lucerne











Vi stannade en natt i Lucerne eftersom mina sista kurser för skolan jag gått i USA går som sommarkurser väldigt nära Lucerne.Så jag ville ju kolla in stället, då det ändå var vid vår rutt. Hade verkligen inga höga förväntningar och det enda jag trodde mig veta var att det är en liten stad vid en sjö. 

Men Lucerne var ju inte någon helt liten stad och dessutom var den ju helt magiskt vacker! Det var en dag med ösregn men den stunden vi spenderade i Lucerne gjorde nog att jag blev ganska förtjust i stället i alla fall. Helt otroliga landskap med de höga bergen, sjön och strandpromenaderna. Så fina hotell att ma måste hålla för andan. Smala gator med vackra gamla byggnader. Och människorna som var på morgonpromenad med hunden lyckades till och med se hur chic ut som helst. 
Fantastisk ställe helt enkelt<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar