17 september 2012

Pinande vackra Cap Martin











Här i Cap Martin där vi för tillfället bor finns världens vackraste promenadrutter. Och samtidigt är de också världens bäśta träning för rumpan och ben då höjdskillnaderna är stora och man hamnar gå upp och ner hela tiden. Min första springrunda jag tog var en liten wake up call då jag trodde jag skulle tappa andan, inte för utsikterna, utan för att jag inte motionerat nästan alls sen jag skadade fingrarna. Trodde jag skulle få hjärtattack av hettan och mådde jätte illa resten av dagen. Så jag insåg att det kanske räcker om jag går raskt största delen av tiden åtminstone till att börja med, för man är inte långt ifrån att svimma efter det också! Så fast det är rena rama pinan att ta sig på promenad en het och solig dag så måste jag göra det så länge vi bor här för att rutten är ju helt enkelt magisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar