10 september 2012

Genom Norden















Den första etappen av vår resa ner till Frankrike var nog den längsta, ungefär 1200km. På tisdagkväll tog vi Viking Line över från Åbo till Stockholm där vi landade 6.30 på en onsdagmorgon. Så körde vi med fart igenom Sverige och njöt av de vackra landskapen. Jag blev helt till mig över hur vackert det var vid sjöarna inne i landet. Hade jag inte vetat skulle jag ha trott vi var på rivieran ren. Och Skåne var ju helt sagolikt vackert. Inte långt man behöver åka för att komma till södern tydligen! Så jag sneglade efter gamla hus från bilfönstret som jag skulle flytta in i sen när jag var gammal. Men stanna fick jag inte, för Max ville hålla sig till tilltabellen. Bron från Malmö till Köpenhamn var en upplevelse i sig det också. Det var alldeles dimmigt och man såg knappt framför sig. Ibland kunde man skymta sjörövarskepp mitt i dimman. Om jag inbillade mig vet jag inte. Det enda stället vi egentligen stannade på var Köpenhamn för lite shopping, lunch och turistande. En vacker stad med en massa massa cyklister. Så fortsatte vi mot Hamburg där vi checkade in på hotellet sent på kvällen och somnade ganska snabbt.

1 kommentar: