30 juni 2012

For the sake of my health


Att försöka diagnostisera några som helst symptom på nätet är nog aldrig en bra idé. Nu går jag nämligen och tror att jag håller på att få diabetes. Så jag skall nu en tid försöka äta mindre socker (nära på omöjligt för mig!) mindre kolhydrater och fetter och se om det skulle alls hjälpa. Lite mer motion skulle knappast skada heller! Så jag blandade ihop en nyttig sallad med allt jag kunde hitta igår och åt samma idag men en lite modifierad version. Dagens var betydligt godare utan salladen. Faktistkt överraskande god! I hade jag broccoli, sparris, höna, kidneybönor, gurka, grynost och solrosfrön. Nu på sommaren älskar jag alla världens goda och fräscha sallader. Man blir mätt men aldrig sådär proppmättsom man lätt blir om man äter en massa kolhydrater. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar