23 juni 2012

Midsommaren



















Glad midsommar alla fina!

Midsommarfirande började ganska så sent igår då jag hade träff i stan med vår byggubbe gällande ett roligt projekt. Så på landet var vi först vid 6 tiden. Här väntade en massa gäster och ett helt strålande soligt väder. Först av allt körde jag Max till en middag och när jag kom tillbaka åt jag tills jag var helt proppmätt. Midsommarmat och jordgubbskaka, mums! 

Efter det hoppade vi flickorna på vattenskotrarna och körde till Porkkala i helt platt väder. Sen badades det bastu och för första gången i år var vattnet så varmt att jag knappt ville stiga upp från vattnet alls! Efter bastun plockade vi blommor och gjorde en midsommarkrans och så började solen ren gå ner. Vi plockade också sju olika sorters blommor som vi lade under dynan för natten för att få veta vem vår blivande drömprins är. Själv minns jag knappt vad jag drömde men tror nog min prins var med i den drömmen;) Närmare midnatt vid solnedgången hoppade vi på båten och hämtade Max från middagen och så började alla redan bli så trötta att vi somnade turvis i soffan och så åkte gästerna hem. 

En skön och lugn midsommar med trevliga människor. Inte mycket mer som behövs:)

1 kommentar: