7 juni 2012

Massive curtains


Jag älskar gardiner. Stora, puffiga och tjocka gardiner. Sådana som man har på hotell som väger så mycket att det är jobbigt att dra dem för fönstret. Jag ser gardiner som ett måste i hemtrevlig inredning. Utan gardiner ser väggar nakna och hela utrymmet blir lite motbjudande på något vis. Speciellt i vardagsrummet och sovrummet. Med  riktigt snygga gardiner matchade till inredningen behövs ju inte ens tavlor för att gardinerna stjäl all uppmärksamhet. Snygga gardiner på en vacker gardinstång gör faktist vilket som helst utrymme så otroligt mycket lyxigare. Maria Montazamis specialitet "tassels" är självklart också väldigt viktiga om man vill ha sina gardiner fästa på sidorna;)
  
Så nu drömmer jag om en maffig gardinstång med tjocka lyxiga gardiner men måste väl acceptera att de behöver lite mer utrymme för sig än vad vi har att bjuda på. Så jag får vänta med det och nöja mig med mina tunna vita gardiner i linne än så länge;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar