14 december 2011

Julmarknad


Finns det nåt finare ställe för julmarknad än Senatstorget i Helsingfors med den gudomliga domkyrkan i bakgrunden! Skulle gå och se på Lucia ikväll med pojkvännen men vi fastnade i trafiken och hann se endast en glimt av Lucia tåget. Men vi gick på julmarknaden i alla fall eftersom jag länge velat gå och köpa en stor fin toffs till en av mina mössor. Förra året sålde flera stånd toffsar men nu hittade jag dem i endast ett stånd. Mystiskt! Hittade en enorm och fin toffs och är superglad för den:)

Vi var dessutom och badade bastu hos mamma och mitt i badandet blev jag avbruten med att vara tvungen att klä på mig och gå och flytta bilen som stod ivägen för en flyttbil på gården. Ni kan ju tänka er hur jag såg ut-knallröd och väldigt het! Kul sätt att träffa nya grannar liksom;)

Köpte fina ljus hem med god tjärdoft också.

Sötaste ståndet var Mandelståndet med den fina kärran och allt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar