1 maj 2012

Savoy


Igår blev det inte så mycket vappenfirande eftersom jag hade feber och mådde inte alls bra. Jag tror det var cityfeber eftersom den började då jag körde ut från landevägen i Kyrkslätt och då vi på kvällen kom tillbaka  kände jag hur den plötsligt försvann i samma kurva som den börjat i. Och så mådde jag prima igen. Helmysko! 

Imorse fick vi lite sol på terassen och helst av allt skulle jag ha velat bli där och ligga i den härliga värmen men vi drog till Savoy för att äta vapplunch. Allting var helt himmelskt gott och portionerna vat så vackert uppsatta att man nästan inte ville röra dem. Fast portionerna var rätt så små var jag helt proppmätt! Det kan dessutom ha varit den längsta lunchen någonsin, i närmare 5 timmar satt vi där nämligen!

Efter Savoy åkte vi på bio och såg We bought a zoo och gud vilken härlig film! Alltså på riktigt. Nu vill jag också ha en zoo på bakgården! Ni bara måste se den filmen<3





Härlig sillsallad som jag åt till förrätt
Grillad gös till huvudrätt

 Och karamelliserad vitchokladmousse med mintglass till efterrätt.
 Mina vapptelefonskal:)
Sötsuget togs väl hand om:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar