12 maj 2012

Bedside table


Jag hittade ju ett gammalt litet antikbord med sprucken yta och förstörd färg på landet som jag igår kväll tog tag i och fixade till nattduksbord. Den enda färgen jag hade här hemma var genomskinglig grå och otålig som jag är kunde jag inte hålla mig ifrån bordet och mälfärgsburken fastän det egentligen inte alls skulle bli grått. Funderar nu om jag borde måla det med täckande vit färg sen också. Vad tycker ni? I varje fall är det perfekt storlek då vi verkligen inte har mycket utrymme i sovrummet och jag ändå gärna har ett nattduksbord för mina favorit krämer från Victoria´s secret och en av mina Iittalas vintrinskålar som jag har i både pinkt och blått för de viktigaste smyckena:)


2 kommentarer:

  1. Fint blev det. Vilket fynd att bara hitta så där :) Fast jag skulle kanske måla det vitt. Tror det skulle ta sig ännu bättre då?! Jag har förresten exakt samma vitriini ask på mitt nattygsbord :)

    SvaraRadera
  2. Det är nog konstigt hur föräldrar tycker att antik inte får restaureras oberoende hur otäckt och oanvändbart det är:D Det här är ett seriebord som ursprungligen är gult med blommålningar så det finns två likadana bord till som jag försökt få lov att måla om men aldrig fått. Det här minsta bordet hittade jag nu med sprucken målfärg och hemska vattenskador så det fick jag måla. Vilken lycka;) Tror nog du har rätt med färgen, vitt skall det bli!

    SvaraRadera