28 november 2012

Nya landskap

IMG_0381

IMG_0313

IMG_0387

IMG_0392

IMG_0395

Hittade en ny promenadrutt i Cap d´Ail som jag genast började tycka en massa mer om än den som finns nära oss. Så mycket att jag redan några gånger kört dit för att ta en powewalk. Inte alls lika stora höjdskillnader eller hemska killertrappor! Blir så snabbt trött på att alltid gå på samma ställen så det gör mig glad att jag hittat ett nytt ställe igen. De här starndpromenaderna är helt tydligt också turistattraktioner för det vimlar av turister som går där med sina kameror i högsta hugg. Absolut ett ställe dit gäster skall tas alltså;)

Nu har vi haft ösregn, storm och åska i två dagar och jag börjar minnas hur vintern är i Finland då det aldrig riktigt hinner bli ljust om dagarna. Vi har det otroligt mörkt här nu. Skulle definitivt behövas lite julljus hemma att lysa upp det här mörkret men då vi inte riktigt ännu heller har några möbler får nog julljus vänta också minst ett år till. Väntar på solen istället, för på rivieran kan det inte regna alltför många dagar i rad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar