29 oktober 2012

Så vände det






Hittills har jag trippat omkring i mina sommarklänningar och tänkt att kanske det aldrig blir höst här. Men så tog det och vände ganska drastiskt. På lördagen var det ännu fast hur varmt och jag kunde sola mig på terassen i 23 grader men på söndagen var det bitande kall vind och bara 7 grader varmt. Fast jag hade på mig ylletröja, långbyxor, jacka och pälskrage frös jag! 

På veckoslutet var jag ensam i det stora huset och som jag hade gissat så blev det såklart värsta hemska stormen på fredagen. Det regnade, stormade och åskade igenom hela dagen och natten. Trodde huset skulle flyga i väg så obehagigt var det. Min rädsla för åska gjorde det inte så mycket trevligare. Men både jag och huset klarade oss men mycket sovet blev det inte. Aldrig mer vill jag vara ensam hemma i sådant väder!

Bilderna är från förra veckan då bara ben och klänningar ännu var the thing. Vi skötte några ärenden i Menton och gick runt och tittade in i restauranger som vi vill prova så snart som möjligt. Den lilla staden vimlar av helt fantastiska ställen att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar