14 oktober 2012

Korgväska





Ett måste här är de vackra korgväskorna man kan köpa lite här och där för så billigt att man nästan vill köpa 10 stycken. Den här korgväskan köpte jag i Menton i en liten affär som har korgar i tiotals storlekar och modeller för alla ändamål. Gillar den jag har för den är så djup och rymlig och handtagen är i vackert lite ljusare läder. Min korgväska bär jag oftast med mig till matbutiken. Alla fransmän har nämligen alltid med sig egna väskor eller påsar till butiken och det är nästan pinsamt om man glömmer hemma sin väska och måste köpa en plastpåse. Tänker nog köpa några fler som jag tänker använda som bykkorg, en där jag kan förvara flaskor och en för förvaring av småsaker, filtar etc till vardagsrummet. Och vad kostade den här då? Hela 9 euro! Ja men då är det ju nästan fel om man inte haffar åt sig några mer:)

1 kommentar:

  1. Sååå fina! Om du vill får du nog köpa en till mig också ;-)

    SvaraRadera