18 oktober 2012

Klänning vs dunjacka





Vi har fått lite sällskap från Finland hit så vi måste ju genast visa den vackraste promenadrutten här när solen kom fram igen. Så vackert! Det har nog blivit höst här nu tror jag. Inte enligt mig men de lokala tycks vara av den åsikten. Jag går i klänning och de lokala går i fillt- eller dunjacka. På dagarna är det ännu ca 22 grader men på natten kan det gå ner till 10 grader. Min dunjacka åker nog inte på länge kan jag säga. Tog faktist inte ens med annat än någon filtjacka och tror jag klarar mig bättre än väl. Nu åker jag och hämtar upp killarna som varit på stranden och simmat. Fattar inte hur somliga simmar och solar och andra går i vinterjacka. Vädret är ju som i Finland  på sommaren så jag klagar verkligen inte:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar